Κυριακή, 30 Ιουνίου 2013

Σχολική εφημερίδα: Ρουτίνα ή δημιουργική διαδικασία;(ΙΙΙ)




  Οι μαθητές-ρεπόρτερ είναι αυτοί που αναλαμβάνουν, να συλλέξουν και να φέρουν τις ειδήσεις, έκτακτες ή προγραμματισμένες στην τάξη.  Ασχολούνται  δηλαδή με θέματα που επιλέγουν από τη σχολική ζωή ή την επικαιρότητα κυρίως του σχολείου(και όχι μόνο!) ώστε να έχουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τους ίδιους αλλά και τη μαθητική κοινότητα. 
  Στην αρχή ήταν αναγκαίο να συμβουλεύω και να ενθαρρύνω τους ρεπόρτερ για να αναλάβουν δράση. Αλλά και στην ολομέλεια της τάξης οι ιδέες που ανακοινώνονταν πολλές φορές βοηθούσαν τους ρεπόρτερ.
  Στο 1ο φύλλο έγινε προσπάθεια να δραστηριοποιηθεί η ομάδα των ρεπόρτερ ώστε να κινηθούν προς αυτή την κατεύθυνση, της ανακάλυψης ελκυστικών, φρέσκων θεμάτων  καθώς και θεμάτων που να αφορούν  όσο το δυνατόν περισσότερους.

  Το 2ο και τελευταίο φύλλο της χρονιάς είχε μεγαλύτερη ποικιλία θεμάτων γεγονός που οφείλεται  μεταξύ άλλων και στη  δυναμικότερη και αποτελεσματικότερη δραστηριοποίηση των ρεπόρτερ. 

Μία ακόμη σκέψη... 
  Σκέφτομαι πώς... το να δίνουμε πρωτοβουλίες στους μαθητές μας για συλλογικές δράσεις ενισχύει τη θέση τους στη σχολική ζωή, επιδρά στην σχολική τους επίδοση αλλά και, το σημαντικότερο, στη διαγωγή τους. 
  Αναθέτοντας αρμοδιότητες και εμπλουτίζοντας το ρόλο των μαθητών  (όπως στην εφημερίδα μας), είναι δυνατόν να αλλάξουμε την αντίληψη τους για το σχολείο, το δικό τους χώρο, όπου φαίνεται να αναδεικνύονται συνεχώς νέες δυνατότητες κι ευκαιρίες έκφρασης.


Σημείωση: Για την εφημερίδα μας χρησιμοποιήσαμε το πρόγραμμα Microsoft Publisher  χρήσιμο για το «στήσιμο» βήμα-βήμα του μαθητικού ηλεκτρονικού έντυπου. Επίσης η επικοινωνία των μελών έγινε μέσω του http://en.linoit.com/ (πολύ εύκολο για τους μικρούς μαθητές) καθώς και μέσω του ηλεκτρονικού ημερολογίου  Google Calendar.Δοκιμάστηκαν κι άλλες εφαρμογές άλλες λιγότερο κι άλλες περισσότερο, όπως dipity(για χρονολόγιο εργασιών των ομάδων, Glogster (ως άλλος ένας τρόπος,στυλ πόστερ, για  επικοινωνία κι ανάρτηση φωτογραφιών και βίντεο),polldaddy(για την διεξαγωγή ηλεκτρονικής ψηφοφορίας του ονόματος της εφημερίδας μας) κ.α. μιας και τα εργαλεία web 2.0 προσφέρουν πάρα πολλές εύχρηστες και δωρεάν εφαρμογές.

  Τέλος να προσθέσω πως η ανάρτηση της σχολικής εφημερίδας με  την μορφή e-book, έγινε στο διαδικτυακό χώρο του issuu, προκειμένου να μας δοθεί ο κώδικας ώστε να τις αναρτήσουμε στο διαδικτυακό χώρο του σχολείου μας.                (http://6dimotikostavroupolis.weebly.com/)

  Στο χθεσινό φύλλο της Καθημερινής(29/6/13), και συγκεκριμένα στην ένθετη παιδική εφημερίδα «Οι Ερευνητές πάνε παντού»,έγινε μια μικρή αναφορά στο εφημεριδάκι της τάξης μας. Σας το παραθέτω:





Μερικές απόψεις μαθητών μου…

«Η εφημερίδα φτιάχτηκε με αγάπη και κόπο. Συνεργαστήκαμε, γελάσαμε αλλά παίξαμε ταυτόχρονα. Χωριστήκαμε σε ομάδες. Κορίτσια και αγόρια. Δεν μαλώναμε πολύ. Πού και πού για  κανένα ψαλίδι, κόλλα, χάρακα. Εμείς όμως είμασταν σαν αδέρφια παρόλο που είχαμε διαφωνίες».Αθηνά

«Εγώ πιστεύω ότι στην εφημερίδα δουλέψαμε όλοι σαν ομάδα. Επίσης πιστεύω ότι παιδιά της ηλικίας μας δεν θα προλάβαιναν να φτιάξουν δύο τεύχη σε ένα έτος και μία από τις δύο να είναι δωδεκασέλιδη. Αυτά εγώ πιστεύω για την εφημερίδα μας». Λευτέρης Δ.

«Είμαι πολύ χαρούμενος για τη δουλειά μας όλον αυτό τον καιρό, γιατί διασκεδάζαμε με την εφημερίδα. Μακάρι και στην Ε’ τάξη να την συνεχίσουμε.» Θανάσης


2 σχόλια:

  1. Πολύ ενδιαφέρον και χρήσιμο άρθρο !!! Ευχαριστώ για τις ωραίες ιδέες!!!
    Μπράβο για την εξαιρετική δουλειά που γίνεται στο σχολείο !!! Γιατί .. είμαστε και δάσκαλοι κι από τέτοια παίρνουμε χαρά και κουράγιο!!!

    "Αναθέτοντας αρμοδιότητες και εμπλουτίζοντας το ρόλο των μαθητών (όπως στην εφημερίδα μας), είναι δυνατόν να αλλάξουμε την αντίληψη τους για το σχολείο, το δικό τους χώρο, όπου φαίνεται να αναδεικνύονται συνεχώς νέες δυνατότητες κι ευκαιρίες έκφρασης" .. έτσι ακριβώς !!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή