Πέμπτη 25 Οκτωβρίου 2012

Λόγια ενθάρρυνσης

   Σε ποιον άραγε δεν αρέσει να ακούει έναν καλό λόγο για τη δουλειά του; Ειδικά οι μαθητές μας χαίρονται να δέχονται θετικά σχόλια. Επιδρούν θετικά στην ψυχολογία τους και δημιουργούν πρόσφορο έδαφος για ανάπτυξη εσωτερικών κινήτρων.Το να νιώθουν την εκτίμηση των άλλων είναι κάτι που τους κινητοποιεί και τους κάνει να προσπαθούν για  καλύτερη επίδοση. Τους κατευθύνει προς την αυταξία, το χτίσιμο της αυτοεκτίμησής τους.
   Εμπλουτίζοντας την καθημερινή μας  διδακτική πρακτική με λόγια ενθάρρυνσης και επιβράβευσης και χρησιμοποιώντας μια ποικιλία εκφράσεων, τους κινητοποιούμε προς την κατεύθυνση αυτή. Εξάλλου, το έχουν ανάγκη όλοι ανεξαιρέτως οι μαθητές μας.
   Έχω παρατηρήσει μαθητές  μου πώς αντιδρούν σε ένα θετικό μου σχόλιο. Ενθουσιάζονται, χαμογελούν και συχνά πανηγυρίζουν. 
  Ο δημιουργικός εκπαιδευτικός χρησιμοποιεί πλήθος θετικών σχολίων πέρα από τα συνηθισμένα (καλά, πολύ καλά, κ.α.). Εκφράσεις σχετικές υπάρχουν εδώ κι εδώ.

 Ενδεικτικά αναφέρω:


  • Αυτό είναι το καλύτερο που έχεις κάνει ποτέ
  • Συνέχισε έτσι!
  • Πολύ καλύτερα!
  • Καλή σκέψη
  • Πολύ έξυπνη η ιδέα σου
  • Το κάνεις να φαίνεται εύκολο
  • Δεν έχω δει κανένα να το κάνει καλύτερα από εσένα
  • Πραγματικά δούλεψες σκληρά σήμερα
  • Τίποτα δεν μπορεί να σε σταματήσει τώρα!
  • Συνέχισε να προσπαθείς
  • Είμαι περήφανος για σένα
  • Αλήθεια, βελτιώνεσαι στ… 
  • Για κοίτα, πώς τα κατάφερες  
  • Δεν θα μπορούσες να το κάνεις καλύτερα
  • Η δουλειά σου με κάνει να χαμογελώ
  • Eίσαι πολύ καλός σε αυτό
  • Τα πήγες τέλεια σήμερα
  • Συνέχισε την καλή δουλειά
  • Μαθαίνεις γρήγορα 
  • Εντυπωσιακά(τέλεια, φανταστικά,κ.ά.)
  • Το έκανες τόσο καλά
  • Λοιπόν, αυτό είναι που αποκαλώ τέλεια δουλειά
  • Το ήξερα ότι μπορούσες να τα καταφέρεις
  • Πώς το κατάφερες αυτό; 
  • Έχεις πολύ ταλέντο
  • Αξιέπαινη δουλειά
  • Είναι πολύ αστείο.Χα,χα,χα!
  • Μου αρέσει ο ενθουσιασμός σου
  • Καλή συνεργασία
  • Είσαι υπέροχος!
  • Εκτιμώ ότι έκανες
  • Μου αρέσει ο τρόπος που δουλεύεις
  • Πολύ δημιουργικός
  • Αυτό είναι μια πολύ καλή παρατήρηση
  • Νομίζω ότι οι άλλοι θα ήθελαν να το δουν
  • Μου αρέσει ο τρόπος που…
  • Βλέπω ότι έκανες με προσοχή την εργασία σου




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου