Τετάρτη, 27 Ιουλίου 2011

Nα ΄ταν τα νιάτα δυο φορές, τα γηρατιά καμία!

Ένα 10λεπτο φιλμάκι με open licence by creative commons,φτιαγμένο αριστοτεχνικά από μια βραζιλιάνικη εταιρεία ερευνών. Βίντεο μονταρισμένα μαγικά συνθέτουν μια σειρά εικόνων γεμάτες νεανικό σφρίγος από τη δεκαετία του '40 ως τις μέρες μας. Μουσική, μόδα, τεχνολογία, κινήματα,  με λίγα λόγια η νεανική κουλτούρα μέσα από τις δεκαετίες που πέρασαν. Διαχρονική φρεσκάδα. Aχ, να'ταν τα νιάτα...

Δευτέρα, 11 Ιουλίου 2011

Παίζουμε οικολογικά-"Ο Ερωτόκριτος "


77 καλλιτέχνες, 40 διαφορετικά σημεία της Αττικής και ένα αριστούργημα της ελληνικής λογοτεχνίας, συνθέτουν τον καμβά της δράσης και της δημιουργίας του «εναλλακτικού» video «Παίζουμε Οικολογικά -- Ζούμε Λογικά -- Ενεργούμε Ομαδικά»
Μπορεί τέτοιες  μουσικές δραστηριότητες να  έχουν γίνει αρκετές στο εξωτερικό από ξένους καλλιτέχνες αλλά εδώ η μαγεία περισσεύει, όταν έχεις μάλιστα να κάνεις με τον "Ερωτόκριτο".Να σημειώσω πως το όλο εγχείρημα αφιερώνεται στη μνήμη του Μανώλη Ρασούλη.
Με τέτοια ταλέντα το παιχνίδι είναι απόλαυση!Εύγε και πάλι εύγε!Παίξ'το πάλι και πάλι! Διαδώστε την ομορφιά!!!!

Παρασκευή, 8 Ιουλίου 2011

"Δήγμα γραφής" - Δωρεάν e-book!

Το site Openbook,με υπότιτλο"Ανοιχτή Λογοτεχνία στο Διαδίκτυο"προσφέρει  δωρεάν  e-books νέων δημιουργών.Το βιβλίο"Δείγματα γραφής-Μια ντουζίνα και τρία διηγήματα"γίνεται και με διανομή creative Commons. Προσφέρεται σε τέσσερις μορφές ψηφιακού αρχείου , pdf,epub,mobi και odt, δηλαδή για χρήση και σε κινητό και σε table pc! Προσωπικά δεν το έχω διαβάσει.Ελπίζω να το κάνω κάποια στιγμή. Στο site πάντως υπάρχουν εξαιρετικά θετικές γνώμες για το βιβλίο.Καλή ανάγνωση!

Κυριακή, 3 Ιουλίου 2011

Δυσαριθμησία: μεταμορφώνει τους αριθμούς σε τέρατα!

 Οσοι εμφανίζουν αυτή τη διαταραχή ζουν διαρκώς τον εφιάλτη των αριθμών. Μιλάμε για το 7% του πληθυσμού!

 Η ώρα των μαθηματικών στο σχολείο είναι ο εφιάλτης του. Μπαίνει σχεδόν κάτω από το θρανίο για να μην τον σηκώσει ο δάσκαλος στον πίνακα όπου θα έχει να αναμετρηθεί με «τέρατα» όπως τα τρίγωνα και οι μαθηματικές πράξεις. Δεν φταίει, δεν είναι τεμπέλης, απλώς βρίσκει πολύ δύσκολο το να κατανοήσει όλα αυτά τα σύμβολα και τους αριθμούς, την παγκόσμια γλώσσα των μαθηματικών. Και αυτό διότι εμφανίζει μια νευρογνωστική διαταραχή που ονομάζεται δυσαριθμησία και η οποία εντάσσεται στις ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Mπορεί μια άλλη μαθησιακή δυσκολία, η δυσλεξία, η οποία αφορά προβλήματα στην ανάγνωση και στον γραπτό λόγο, να έχει τραβήξει επάνω της τα τελευταία χρόνια τα... παγκόσμια φώτα της δημοσιότητας, ωστόσο μια νέα ανασκόπηση μελετών που δημοσιεύθηκε στην έγκριτη επιθεώρηση «Science» κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τη _ σε μεγάλο βαθμό _ παραμελημένη δυσαριθμησία. Οπως σημειώνεται στην ανασκόπηση, η ειδική αυτή μαθησιακή δυσκολία χρήζει ιδιαίτερης προσοχής αφού τα ποσοστά εμφάνισής της είναι αντίστοιχα με εκείνα της δυσλεξίας και κυμαίνονται στο 7% του πληθυσμού. Σύμφωνα με τους επιστήμονες στους οποίους ανήκει η μελέτη, το εκπαιδευτικό σύστημα, το κράτος αλλά και οι γονείς πρέπει να δώσουν στη δυσαριθμησία τη σημασία που της αξίζει, με δεδομένο ότι οι αριθμοί αποτελούν τον κοινό «κώδικα επικοινωνίας» των ανθρώπων σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της Γης. Η διάγνωση και η αντιμετώπιση πρέπει να γίνονται μάλιστα το νωρίτερο δυνατόν για την καλύτερη διαχείριση της κατάστασης. Διαβάστε προσεκτικά το άρθρο αυτό αφού ουσιαστικά αφορά τα παιδιά μας που... μετρούν περισσότερο από οτιδήποτε άλλο.
Εξίσου σοβαρή με τη δυσλεξία
Στη νέα ανασκόπηση που δημοσιεύθηκε στις 28 Μαΐου ειδικοί από το Πανεπιστήμιο του Λονδίνου και το University College του Λονδίνου (UCL) τονίζουν ότι απαιτείται η εισαγωγή στο εκπαιδευτικό σύστημα ειδικού τρόπου διδασκαλίας για τα παιδιά με δυσαριθμησία. Οι ερευνητές σημειώνουν ότι η νευροεπιστημονική έρευνα έχει αποκαλύψει τα τελευταία χρόνια τις ανωμαλίες που εμφανίζονται στα νευρικά δίκτυα του εγκεφάλου που αφορούν τα μαθηματικά σε άτομα με τη διαταραχή. Παράλληλα η βαθιά αυτή έρευνα δείχνει τους δρόμους για την αντιμετώπισή της, οι οποίοι πρέπει να έχουν ως κύριο στόχο την ενίσχυση των απλών αριθμητικών εννοιών. Πώς μπορεί να επιτευχθεί αυτή η ενίσχυση; Μέσω ειδικών σχημάτων διδασκαλίας στα οποία θα περιλαμβάνονται και τα απαραίτητα λογισμικά που θα προσαρμόζονται στις ανάγκες και στις αδυναμίες του κάθε παιδιού.
Σε δηλώσεις του μετά τη δημοσίευση της μελέτης ο καθηγητής Μπράιαν Μπάτεργουορθ από το Κέντρο Εκπαιδευτικής Νευροεπιστήμης του UCL, ο οποίος ήταν ένας από τους κύριους συγγραφείς, υπογράμμισε ότι «η δυσαριθμησία είναι εξίσου σοβαρή για το παιδί με τη δυσλεξία και αποτελεί ένα τεράστιο βάρος τόσο για το ίδιο το άτομο όσο και για τα κράτη». Ενα άχθος που μπορεί να ακολουθεί το παιδί και στην ενήλικη ζωή του έχοντας επίπτωση και στην κοινωνία. Στη μελέτη αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι τα άτομα με δυσαριθμησία «κερδίζουν λιγότερα χρήματα, ξοδεύουν περισσότερα χρήματα, έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να ασθενήσουν και να αντιμετωπίσουν προβλήματα με τον νόμο. Για τους λόγους αυτούς είναι επείγουσα η ανάγκη να βοηθήσουμε τα παιδιά με δυσαριθμησία ώστε να μπορούν να λειτουργήσουν επαρκώς στο απαιτητικό σύγχρονο εργασιακό περιβάλλον αργότερα στη ζωή τους».
Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου στο:BHMA